ניקוי שטיחים המלצות מפי המומחים של בומבה ניקיון

ניקוי שטיחים עצמי

ראשית נפתח את דברינו, בהדגשת חשיבותה של פעולת ניקוי השטיח עבור בריאות הנפשות המתגוררות בבית.

שזה נוגע ללכלוך הנערם על גבי השטיח, מדובר בחיידקים אשר עלולים להזיק לבריאותם של אלו מכם שסובלים מאלרגיה לקרדית האבק, סוכרת או מחלות לב.

ניקוי שטיחים הוא פעולה שחלק גדול מאיתנו, מבצעים באופן די שטחי אחת לתקופה לא ממושכת (כמה שבועות) .

אבל מה עושים במקרים בהם השטיח מתלכלך בכתמים קשים כדוגמת נוזלי משקאות למיניהם (קפה, תה, יין, קולה וכד’) , כתמי שמן או שתן (חיית מחמד) ?

אז מהי הדרך המומלצת לשמור על השטיחים שלנו נקיים ובאילו חומרים כדאי או לא כדאי להשתמש כדי לבצע את פעולת הניקוי?

על כל זה ועוד, נפרט לכם בהמשך המאמר:

ניקוי שטיחים המלצות שכדאי לקחת בחשבון:

לכל אדם עם ידע בתחום, בין אם איש מקצוע ובין אם אדם מן היישוב שרכש מעט ידע בנושא, יש את השיטות שלו לתחזוקת השטיח והסרת כתמים ממנו במידת הצורך.

חלקן של השיטות בתחום, הן ביתיות  ומתאימות במקרים מסוימים, בהן הכתם אינו מאוד עקשן ובעל השטיח מוכן להשקיע מאמץ וזמן בהליך הניקוי וחלקן תעשייתיות ונעשות בידי אנשי מקצוע, כמו בבומבה ניקיון, כאשר הכתמים הם קיצוניים בחומרתם ומסרבים לרדת ו/או שבעל השטיח אינו מעוניין להשקיע את מרצו בהליך הניקוי המאומץ.

במרבית המקרים, השיטות לניקוי שטיחים אמורות לכלול את הצעדים האלו:

  • הסרת הלכלוך היבש – בכל שטיח שתבדקו (ולא עבר ניקוי יסודי לאחרונה), סביר מאוד שתמצאו שפע של אבק, שיערות (בעיקר עם יש לכם כלב או חתול בבית) וחול שחודרים אל פנים השטיח. הדרך להסיר את הלכלוך מסוג זה, היא באמצעות שאיבתו של השטיח באמצעות שואב ביתי ראוי (במפעלי ניקוי שטיחים, יש להם מכשור אחר ומתקדם יותר)
  • הזרקתם של מים בשילוב עם חומרי ניקוי–  השלב ה”רטוב” של ניקוי שטיחים כולל הזרקה בלחץ גבוה של חומרי הניקוי.
  • קרצוף השטיח – על ידי מברשת ידנית או מכונות עם מברשות מסתובבות (אצל אנשי מקצוע מומחים).
  • סחיטה וייבוש
  • שמדובר בשטיחים עדינים יותר, חשוב מאוד להימנע מחלק מהתהליך המתואר למעלה ולהסתפק בהזרקת חומרי הניקוי ושאיבת שאריותהם, בתום ההזרקה.

ניקוי שטיחים עצמי – מספר טיפים לשימושכם

הבנתם את חשיבותו של שטיח נקי מאבק וחיידקים בביתכם ומעוניינים להשקיע את הזמן ואנרגיה בניקויו היסודי?

לפניכם מספר עיצות מניסיונו, לתחזוקת וניקוי השטיח:

ניקוי לכלוך יבש –

  • נוהגים לטאטא את השטיח עם מטאטא פשוט ולחשוב שזה יעיל בהסרת לכלוך ? כדאי שתפסיקו עם זה!

טאטוא השטיח (אפילו במקרים בהם מדובר בשטיח עם שיערות קצרות) , אינו מנקה ביעילות, אלא בעיקר דוחף עוד יותר האבק והחול פנים השטיח.

לניקוי חול, אבק ושיער / פרווה – הדרך השגרתית והמוכרת של שאיבה פשוטה באמצעות שואב ביתי סביר ומעלה בעוצמתו, תעשה את העבודה (בשימוש בראש שואב שמתחבר לצינור השאיבה של המכשיר ומתאים לייעוד המסוים הזה).

אנו ממליצים לכם על שאיבתו של השטיח מלכלוך יבש, אחת למספר שבועות בודדים, שכן חול ואבק מצטברים במהירות על משטח השטיח.

בנוסף, אחת לכמה חודשים מומלץ לאוורר את השטיחים באוויר הצח ולנערם היטב.

חומרי ניקוי –

ראשית כל, אזהרה: אם אינכם בקיאים בשימוש בחומרי ניקוי ייעודים לניקוי כתמים מהשטיח  ו/ או אינכם מכירים את יצרן התכשיר ואינכם משוכנעים בטיבו (או בכך שיש לו תו תקן ישראלי לחומר ניקוי בטוח לשימוש), הימנעו מניקוי עצמי באמצעותם! חומרי הניקוי בז’אנר זה, הם לרוב דביקים וחודרים לעומק סיבי השטיח ואם לא תסירי את כל החומר בצורה טובה, שאריות החומר עלולות להסב נזק ממשי לשטיח.

יודעים כיצד להשתמש בחומרי הניקוי עצמי לשטיחים, הקיימים בשוק ? ניקוי שטיחים יסודי בשימוש בתכשירי ניקוי איכותיים, יכול להסיר כתמים קשים מאוד ולהבריק את השטיח.

חשוב מאוד לשים לב כי רוב מוצרי הניקוי של היצרנים הגדולים הידועים בענף, הם ידידותיים לסביבה ואינם מסוכנים לאדם בשימוש נכון, אך כמובן שאל תשכחו להרחיק את חומר הניקוי מפעוטות שעלולים לבלוע את החומר!

ניקוי כתמים –

לפני הכל,  ישנן מספר טעויות שכיחות ששמענו שרבים עושים אותן ורצוי מאוד להימנע מהן:

אם נשפך נוזל על השטיח והכתים אותו, הימנעו מלשפשף אותו ולגרום להתפשטות הכתם על שטח גדול יותר. עיקר הדאגה הוא שאינכם יודעים לזהות האם יש כאן שטיח טבעי או סינתטי ואתם עלולים לפגוע בשטיח על ידי הורדת צבע מסיבי השטיח.

כשלב ראשון, מומלץ על ספיגת הנוזל עם מטלית או מגבת (ללחוץ חזק על הכתם) ואז ניתן להשתמש בחומר ניקוי ייעודי, או לחלופין אם אין לכם אחד כזה זמין – באבקת סודה לשתייה, אותה יש לפזר על הכתם  עבור ספיחת הנוזלים.

לאחר מכן, שהשטיח כבר התייבש, יש לשאוב אותו בעזרת שואב אבק ולהסיר את שאריות אבקת הסודה.

אם זאת, בהסתייגות גדולה, נאמר, שאם מדובר כאן על שטיח מאריג יקר (משי למשל) / עבודת יד/ עם ערך סנטימנטלי גבוה, כדאי לכם למהר ולקרוא לאיש מקצוע בתחום ניקי השטיחים. זה קריטי לנטרל את החומציות מסיבי השטיח  באופן מהיר, לפני שתהיה פגיעה בצבע השטיח.

פגיעה שכיחה נוספת שמתרחשת בשכיחות גבוהה בשטיחים הביתיים, היא שהשטיח נרטב במהלך “ספונג’ה” או בעקבות צינור מים שהתפוצץ והציף הבית.

במקרה זה, הטעות המשמעותית ביותר שאתם יכולים לעשות, היא גלגול השטיח והעמדתו לייבוש, אשר תגרום בהכרח להתפתחותו של עובש על השטיח.

מה שכן רצוי לעשות במקרה כזה, היא לתלות אותו על משטח איתן (כדוגמת מעקה) ולתת לו להתייבש בהקדם.

במקרה של כתמי בוץ, כדאי לייבש את השטיח בשמש (לא ישירה מדי) ולאחר שהבוץ יבש, להסיר את החול מהשטיח עם שואב.

שימוש במכונת כביסה –

חושבים על לכבס את השטיח שלכם על מנת לנקותו ולהבריקו?

שטיחים ברובם המוחלט (חוץ משטיחים  מסוימים העשויי צמר או בד) ניזוקים ואף נהרסים לגמרי שמכניסים אותם למכונת הכביסה.

.גם אם השטיח שלכם לכאורה יצא נקי יותר ממכונת הכביסה,  יותר מסביר שפגעתם בעמידותו ובצבעיו.

לסיכומו של דבר:

בכל מקרה בו אינכם מרגישים בטוחים לגבי האופן הנכון לניקוי עצמי של השטיח שלכם (בייחוד שמדובר באחד עם ערך כספי או רגשי גבוה), עשו לעצמכם טובה והתקשרו אלינו עבור ניקוי שטיחים מקצועי ובטוח. אנו מבטיחים לכם עבודה יסודית במחירים מפתיעים לטובה.

ייבוש שטיח לאחר ניקוי מקצועי - בומבה ניקיון
ניקוי שטיחים מקצועי - בומבה ניקיון